ონლაინ შოფები საქართველოში
იაკობი ჯანგავაძე, IBSU, მარკეტინგი
ონლაინ შოპინგი არის ელექტრონული კომერციის ფორმა, რომლის საშუალებითაც მომხმარებლები ყიდულობენ საქონელს ან მომსახურებას გამყიდველისგან ინტერნეტით, ბრაუზერის ან მობილური აპლიკაციის გამოყენებით.
მომხმარებლები დაინტერესებულ პროდუქტს პოულობენ ვებსაიტზე პირდაპირ ან საძიებო სისტემის გამოყენებით, რომელიც აჩვენებს იმავე პროდუქტის ხელმისაწვდომობასა და ფასებს სხვადასხვა ელექტრონულ საცალო ქსელში. 2020 წლის მდგომარეობით, მომხმარებელს შეუძლია შეიძინოს სხვადასხვა კომპიუტერებისა და მოწყობილობების გამოყენებით, ნოუთბუქი, პლანშეტი, სმარტფონი და ა.შ.
ტიპიური ონლაინ მაღაზია მომხმარებელს საშუალებას აძლევს დაათვალიეროს ფირმის პროდუქციისა და მომსახურების ასორტიმენტი, დაათვალიეროს პროდუქციის ფოტოები ან სურათები, ასევე ინფორმაცია პროდუქტის სპეციფიკაციების, მახასიათებლებისა და ფასების შესახებ.
როგორც წესი, ონლაინ მაღაზიები მომხმარებლებს საშუალებას აძლევს გამოიყენონ “ძიების” ფუნქციები, კონკრეტული მოდელების, ბრენდების ან ნივთების მოსაძებნად. ონლაინ მომხმარებლებს უნდა ჰქონდეთ ინტერნეტი, საკრედიტო ბარათი, ან ისეთი სერვისი, როგორიცაა PayPal.
ამ საცალო ვაჭრობის კორპორაციებს შორის უდიდესია Amazon.com და eBay.
ზოგიერთი ონლაინ მაღაზია გთავაზობთ პროდუქტის დამატებით ინფორმაციას, როგორიცაა ინსტრუქციები, უსაფრთხოების პროცედურები და ა.შ
ზოგი გთავაზობთ ინფორმაციას, რჩევას ან სახელმძღვანელოს, რომელიც მომხმარებლებს ეხმარება, გადაწყვიტონ რომელი პროდუქტი შეიძინონ. ზოგი მაღაზია მომხმარებელს საშუალებას აძლევს კომენტარი გააკეთოს ან შეაფასოს თავისი საქონელი. ზოგიერთი ბლოგი მომხმარებლებს შესაძლებლობას აძლევს შეიძინონ იაფი შენაძენები მთელი მსოფლიოს მასშტაბით.
საქართველოშიც უამრავი ონლაინ მაღაზიაა, რომელსაც მოსახლეობის გარკვეული ნაწილი რეგულარულად იყენებს და საკმაოდ კმაყოფილია მათი მუშაობით. მაგალითად: ebg.ge, be.ge, allmarket.ge, mag.ge, wishlist.ge, nido.ge, gigant.ge, imart.ge, icshop.ge, topmart.ge და ა.შ. რა თქმა უნდა, მათ შორის არიან ისეთები, რომლებსაც შედარებით მეტი მომხმარებელი ჰყავთ და ლიდერობენ ონლაინ გაყიდვებში.
იგივე ebg.ge. დღესდღეობით ყველაზე პოპულარულ ქართულ ონლაინ მაღაზიებს შორის ebg.ge ერთ-ერთი გამორჩეულად მნიშვნელოვანი ბრენდია. საიტზე თითქმის ყველა სახის პროდუქციის შეძენაა შესაძლებელი და მომხმარებელს მუდმივად განახლებულ ინფორმაციას სთავაზობს.
რამდენიმე ადამიანთან კოლსუნტაციის შემდეგ, მარტივად შეიძლება ითქვას, რომ ბრენდის წარმატების ფორმულა, მათი პროდუქციის სიმრავლე და სწორად წარმოებული დიალოგია, მომხმარებლებთან.
საიტზე შევლისთანავე, გვერდით გამოჩნდება ფანჯარა, სადაც კოლსუნტანტი გწერთ, რა სახის პროდუქციას ეძებთ, ამასთან ჩამოთვლილია სხვადასხვა სახის პროდუქტი, ფასების მიხედვით, ეს ყველაფერი მყიდველს ეხმარება მარტივად აირჩიოს პროდუქცია, რაც შეიძლება დაბალ ფასად.
მეორე, ასევე ერთ-ერთი ლიდერი ბაზარზე, არის nido.ge:
Nido.ge მომხმარებლებს, მაღალი ხარისხის მომსახურებას სთავაზობს, ფართო არჩევანის საშუალებით, ეს საიტი ბევრად მოსახერხებელია, ვიდრე სხვა მისი კონკურენტი მაღაზიები. მათ აქვთ სხვადასხვა კატეგორიის პროდუქციები.
ამ საიტზეც გვხვდება ჩატი, სადაც შეიძლება ოპერატორთან გასაუბრება. დამატებითი ფუნქცია, რაც ზოგ ქართულ ონლაინ მაღაზიას არ აქვს, ეს არის საშუალება მუდმივად ვადევნოთ თვალი ახალ პროდუქციას, საიტის გამოწერის საშუალებით.
ამ შემთხვევაშიც, საიტი მუდმივად განახლების რეჟიმშია.
სხვა ქართული ონლაინ შოფებიც მუდმივად სცდილობენ მოერგონ მომხმარებლებს, დაანახონ მათ ბრენდის მთავარი განმასხვავებელი ნიშანი და მუდმივად ორიენტირებული იყვნენ განახლებაზე.