პრეზიდენტი

პრეზიდენტი არის საერთაშორისო ფრანგული რძის სპეციალური კონცერნი, რომელიც დაარსდა 1933 წელს ბენიერების ოჯახის მიერ. შტაბი მდებარეობს საფრანგეთში, ქალაქ ლავალში. კომპანია  მსოფლიოს 149 ქვეყანაშია და არის მსოფლიოში მესამე რძის მწარმოებელი და ყველის წარმოების ლიდერი ევროპაში.

1933 წლის 19 ოქტომბერს, ქალაქ ლავალში, ანდრე ბენიერი ყველის მცირე ქარხანას ხსნის და 35 ლიტრი რძისგან 17 კამემბერტის ყველს აწარმოებს. მფლობელმა კომპანიას საკუთარი სახელი უწოდა.

Beigne მოლაპარაკებებს აწარმოებს რძით მომარაგებაზე ადგილობრივ ფერმერებთან და ზრდის პროდუქციის წარმოებას. 40-იან წლებში კომპანიას უკვე 25 თანამშრომელი ჰყავდა, კომპანიის ბრუნვამ 12 მილიონ ფრანკს მიაღწია, ხოლო დამუშავებული რძის მოცულობამ 10 000 ლიტრი შეადგინა.

1950-იან წლებში კომპანიამ დაიწყო SSL Le Bon Lait ბრენდის ქვეშ მინის ბოთლებში რძის გაყიდვა. სოფლის მეურნეობის ეროვნულ გამოფენაზე მას ენიჭება მედალი Benier ყველის გემოსა და ხარისხისთვის. 1958 წელს ანდრე ბენიე გარდაიცვალა და მისი ვაჟი მიშელი იკავებს მის ადგილს. ორ წელიწადში ის ახერხებს კომპანიის ბრუნვის გაორმაგებას. ყოველწლიურად 25 მილიონი თავი კამემბერტის ყველი, 800 ტონა რძე და 100 ათასი შეფუთვა ნაღები მზადდება.

სამოცდაათიანი წლების სამომხმარებლო ბაზრის ზრდა ეხმარება კომპანიას აქტიურად გაფართოვდეს, შეიწოვება რძის წარმოება დასავლეთ საფრანგეთში. ეს ხელს უწყობს მოწოდებული პროდუქციის ასორტიმენტის გაფართოებას. ბრუნვა 119 მილიონ ფრანკს აღწევს. მიშელ ბენიერი იწყებს ბრენდის Président- ს, რომელიც ამიერიდან ხდება ჯგუფის ფლაგმანური პროდუქტი. Tetra Pak შეფუთვებს იყენებენ სტერილური რძის გრძელვადიანი შენახვისთვის. კომპანიას ეწოდა “Société Laitiere Besnier”

80-იანი წლების დასაწყისში მოხდა გაერთიანება ორ მსხვილ რძესთან – კლოდელ-რუსტანგთან და ატლაიტთან, თხის ყველის წარმოებით. 1981 წელს ლაქტალისმა პირველად გახსნა საზღვარგარეთ წარმოების საიტი, რომელმაც შეიძინა ამერიკული კომპანია ვისკონსინის შტატში, ბელმონტში და დაარქვა მას ბელმონტის სახელი. 6 წლის შემდეგ კალიფორნიაში კიდევ ერთი ქარხანა აშენდა.

1984-1985 წლებში აშენდა საწარმოო ადგილები: იოგურტისთვის – ლავალში და ემენტალური ყველისთვის – მაიენის ჩრდილოეთით .

90-იან წლებში მიშელ ბენიერი გადაწყვეტს გაფართოვდეს იტალიის ბაზრების ხარჯზე, სადაც იგი იძენს მოცარელას სიდიდით მესამე მწარმოებელს – ლოკატელს , აღმოსავლეთ ევროპის რიგ ქვეყნებს (უკრაინა, პოლონეთი), ასევე ეგვიპტეს. საფრანგეთში გაერთიანებულია როკფორტის მღვიმეების სოციო და ისტორიული მეტოქე ბრიდელი.

1998 წლისთვის ყველის წარმოებამ შეადგინა 400 000 ტონა, კომპანიის ბრუნვამ შეადგინა 30 მილიარდი ფრანკი (საფრანგეთის გარეთ – 10 მილიარდი ფრანკი). დასაქმებულთა რაოდენობა 14000 თანამშრომელია.

1999 წელს ჯგუფმა შეიცვალა სახელწოდება და გახდა “Lactalis” (ფრ. Lactalis). იმავე წელს, ქალაქ ლავალისის პირველი წარმოების ადგილზე, გაიხსნა ისტორიული მუზეუმი “Lactopol André Beigne”, რომელიც ეძღვნება ყველის მწარმოებლის პროფესიას

2000 წლის 11 ივნისს მიშელ ბენიერი გარდაიცვალა, ხელმძღვანელობა კი მის ვაჟს, ემანუელს გადასცა.

5,5 მილიარდი ევროს ბრუნვით და რძის შესყიდვის მოცულობით 6,9 მილიარდი, Lactalis ხდება ლიდერი საფრანგეთის რძის მწარმოებელთა შორის და ევროპაში მე -2 ნომერი President- ის ბრენდი წარმოდგენილია მსოფლიოს 128 ქვეყანაში.

2004 – Foodmaster International ყიდის თავის აქტივებს Lactalis ჯგუფს ყაზახეთში, უკრაინასა და მოლდოვაში.

2005 წელი – Lactalis გახდა ჩედარის ყველის სიდიდით მეორე მიმწოდებელი დიდ ბრიტანეთში.

2006 წელს შეიძინა იტალიური ბრენდი Galbani და Nestle– სთან ერთად შეიქმნა გაცივებული რძის პროდუქტების ერთობლივი წარმოება. კომპანია ხდება მეორე [წყაროს დაუზუსტებელი 1421 დღის განმავლობაში] უდიდესი გლობალური რძის მწარმოებელი

2007 – ჯგუფმა შეიძინა ხორვატიული კომპანია Dukat და უკრაინული კომპანია Molochny Dom.

2010 – შეიძინა ესპანური ფორლაზა (ყველი), პულევა (სასმელი რძე) და სანუტრი (ბავშვის საკვები). ესპანეთი ხდება გაყიდვების მეორე ბაზარი იტალიის შემდეგ . 2011 წელს Parmalat– ის კონცერნის საკონტროლო პაკეტი შეიძინა , 2013 წელს – სლოვენიური Ljubljanske Mlekarne.

2018 წელი – კომპანიამ შეიძინა ლიახოვიჩის რძის ქარხნის 177,551 აქცია, ანუ საწესდებო კაპიტალის 69,3%. გარიგების თანხა დაახლოებით 10 მილიონი აშშ დოლარია.

2019 წელი – კომპანიამ შეიძინა Nestle-ს ორი ქარხანა უზბეკეთში, ქალაქ ნამგანგანში, ნამგანგის რეგიონში წყლისა და რძის პროდუქტების წარმოებისთვის.

ბრენდის ელემენტების მიხედვით:

კომპანია მსოფლიო მასშტაბურია, მოიცავს თითქმის მთელ მსოფლიოს. ბრენდი პრეზიდენტი დიდმა თუ პატარამ იცის.

წლების კიარა, საუკუნესთან გვაქვს შეხება რაც პრეზიდენტი იცავს ბრენდულობას სანდოობას და ხელმისაწვდომობას ადამიანებში.

ის მსოფლიო ბრენდია ყველამ კარგად იცი, როცა ვცყიდულობთ დარწმუნებულები ვართ, ზუსტად ვიცით რომ კარგია ბრენდია, მაღალი ხარისხისაა.