ასკანელი ძმები

ედვარდ მკრტიჩიანი

IBSU, მარკეტინგი

 

კომპანია „ასკანელი ძმები“ დაარსდა 1998 წელს, ძმები ჩხაიძეების მიერ. სახელწოდება „ასკანელი“ დაკავშირებულია პატარა, ჯადოსნურ სოფელ ასკანასთან, რომელიც მდებარეობს გურიის ულამაზეს რეგიონში. ერთ დროს,  ასკანაში მოღვაწეობდა ანთიმოზ ჩხაიძე და მისი ოჯახი, რომელიც შეყვარებული იყო ვაზსა და მისგან მიღებულ ღვთაებრივ სასმელზე. ისინი ღვინოს უძველესი წესით, თიხის ტრადიციულ ჭურჭელში – ქვევრში აყენებდნენ. ამ საქმიანობაში ოჯახის ყველა წევრი იყო ჩართული, განსაკუთრებით კი – შვილიშვილები, რომლებიც დოქებითა და დორებით უმასპინძლდებოდნენ სტუმრებს. სოფელ ასკანაში, დღემდე შემონახულია ანთიმოზ ჩხაიძის მარანი და 1880 წლით დათარიღებული ქვევრები. ასეთი იყო საქართველოს ერთ-ერთი უმშვენიერესი კუთხის მკვიდრი ლამაზი ოჯახის ისტორია, რომლის ტრადიციებიც ჩხაიძეთა შთამომავლებმა აღადგინეს.

კომპანიის დამფუძნებელი გოჩა ჩხაიძე და მისი ძმები წლების მანძილზე  ემსახურებიან როგორც საქართველოს მეღვინეობა-მევენახეობის აღორძინებას, ასევე – უნიკალური ვაზის ჯიშების გადარჩენასა და შენარჩუნებას. „ასკანელი ძმები” ფლობს ასობით ჰექტარზე გაშენებულ ვენახებსა და სამ საწარმოს: კახეთში, გურიასა და თბილისში. კომპანია აწარმოებს 30 დასახელების ღვინოს, ბრენდის, ჭაჭასა და ბრუტს. „ასკანელი ძმები” ერთ-ერთი უმსხვილესი ორგანიზაციაა საქართველოში, რომელიც შედის ამ სექტორის პირველ სამეულში როგორც წარმოების,  ასევე სავენახე მეურნეობის განაშენიანების კუთხით.

საქართველოდან ღვინო მიეწოდებოდა მსოფლიოს 40 ქვეყანას (2011 წ.)

2011 წელს საქართველოდან ექსპორტი განხორციელდა 18.5 მილიონი 0.75 ლიტრი ბოთლი ღვინო. ექსპორტის უმეტესი ნაწილი – 73% განხორციელდა უკრაინაზე, ყაზახეთსა და ბელორუსში.

შემდეგ წლებში (განსაკუთრებით რუსეთის მიერ ემბარგოს მოხსნის შემდეგ), საქართველოდან ღვინის ექსპორტი მნიშვნელოვნად გაიზარდა. 2018 წელს საქართველომ ექსპორტზე გაიტანა 86,2 მილიონი 0,75 ლიტრი ბოთლი ღვინო. ექსპორტის უმეტესი ნაწილი რუსეთში გავიდა, სადაც 53,7 მილიონი ბოთლი გავიდა ექსპორტზე (ღვინის ექსპორტის 62,2%). ექსპორტირებულია თითქმის 10,7 მილიონი ბოთლი უკრაინაში (მთლიანი ექსპორტის 12,4%), ჩინეთში – 6,95 მილიონზე მეტი ბოთლი (ღვინის ექსპორტის 8,1%), ყაზახეთში – თითქმის 3,6 მილიონი ბოთლი (4, მთელი ღვინის ექსპორტის 2%), პოლონეთში 3,5 მილიონი ბოთლი (ღვინის ექსპორტის 4.1%). 2018 წელს საქართველომ 53 ქვეყანას გაუგზავნა ღვინო ჯამში $ 203 მილიონით. ეს 20% -ით მეტია, ვიდრე 2017 წელს და აბსოლუტური რეკორდია ბოლო 30 წლის განმავლობაში.

ეკონომიკუ ტვალსაზრით კომპანიამ მოახდინა და გააკეთა საკმაოდ კარგი ნაბიჯი და პროდუკციის დეფერსიფიკაცია მოახდინა რის შედეგად გაზარდა გაყიდვები.ამასობაში აკცენტი იყო გაკეტებული მომხმარებლის სხვა და სხვა სეგმენტზე როგორც დემოგრაფიულად ასევე ეკონომიკური თვალ საზრისით ვინაიდან ვისკის მომხმარებლები არიან უფრო ასაკიანი ხალხი და ეკონომიკურად უფრო შემოსავლიანები საშუალოზე მეტი. რაც ეხება ჭაჭას ევროპის ქვეყნებისთვის ეს შეილება ჩაითვალოს როგორც ინოვაციური და ახალი პროდუკტი , მოხმარებლების კატეგორია როგორიცა ინოვატორები რომელებს აინტერესებს ახალ და ახალი პროდუკცია აუცილებლად გასინჯავენ ამას თუ მათ მოეცონება ისინი გახდებიან ბრენდის მუდმივი მომხმარებლები თუმცა რომ მივიდნენ და აირჩიან ეს ბრენდი ამას ასტიმულირებს ძმები ასკანელი როგორც ბრენდი.

ბრენდის ელემენტები:

1)ისტორიული: ქართული ღვინო ისტორიით ერთ-ერთი უძველესია ევროპაში. დღეისთვის ნაპოვნი ყველაზე ადრეული ნიშნები მევენახეობისა და ღვინის წარმოებაზე მიუთითებს საქართველოში ღვინის კულტურის არსებობაზე დაახ. 7000 წლის წინ, რაც საქართველოს ღვინის სამშობლოს სტატუსს ანიჭებს.

ყველაზე განთქმული მევენახეობით საქართველოს რეგიონებს შორის არის კახეთი (რომელიც იყოფა თელავისა და ყვარლის მიკრორეგიონებად), მას მოჰყვება ქართლი, იმერეთი, რაჭა-ლეჩხუმი და ქვემო სვანეთი, ასევე აფხაზეთი.

2)თვითონ ბრენდი ვინაიდან ეგ არის ჩამოყალიბებული 1880 წელს რას მიუთითებს იმაზე ,რომ ბრენდი კარგი ხანია ბაზარზე შენარჩუნებულია ტექნოლოგია და არის კონკურენტ უნარიანი .

3)CSR და დიდი მაშტაბები წელს, ქართველი მევენახეების დაუღალავი შრომის წყალობით, საქართველოს ყველა მიკროზონაში მეტად უხვმოსავლიანი რთველი გვქონდა.

მთლიანობაში, გადამუშავდა 25.000 ფერმერის მიერ ჩაბარებული 280 ათას ტონამდე ყურძენი, რაც, ბოლო 30 წლის განმავლობაში, რეკორდული მაჩვენებელია!

ეს ციფრები ,,ასკანელის’’ თითოეულ თანამშრომელს ძალიან გვახარებს და ვიმედოვნებთ, რომ მომავალ წელს მთელ საქართველოში უფრო მეტი ვენახი გაშენდება, საწნახელებში მეტი ყურძენი დაიჭყლიტება, ქვევრებში მეტი ღვინო დადუღდება და მსოფლიოს უფრო მეტ წერტილში მოვახერხებთ ქართული მეღვინეობის ტრადიციის შესახებ ამოუწურავი ისტორიების მოყოლას.(სტატია ამოღებულია ძმები ასკანელების ფასბუკ გვერდიდან) აქ არის მითითებული ის დიდი მაშტაბი და დამოკიდებულება(დადებით) თანამშრომების მიმართ და თავიან საქმის მიმართ რაც ასევე ისიდავს მომხმარებელს და ზრის ბრენდს

4)ვიზუალი. რომელიც არის კომფორტული და რაც მთავარია მდიდარი ,ასევე უამრავ გამოფენაზე გასვლით და გარარჯვება მანდ რის შედეგად იყო ამაღლებული ბრენდი.

ინტეგრირებული მარკეტინგი

https://www.youtube.com/watch?v=pHRWGGYTKAY

ასკანელი ძმების ერთ ერთი რეკლამა სადაც ღვინო არის გადმოცემული საკმაოდ პოზიტიურად ღირებულად აქვე არის გამოყენებული ბრენდიგის ადგილი როგორც საქართველოს მთლიანად ასევე სოფელ ასკანას საიდანაც ჩამოაყალიბდა ეს ბრედნი.

ასევე რეკლამა იზიდავს და ასტიმულირებს როგორც ადგილობრივ მოხმარებელს ასევე უცხო ყვეყნის მომხმარებელს იყიდოს ეს პროდუკცია სადაც არის დადებული ეგეთი ღირებულებები როგორიცა , ისტორია ,ქვეყნის პატივსცემა სიყვარული  და ვინახის სიყვარული. ღვინო არის გადმოცემული არა როგორც ალგოჰოლური სასმელი არადამედ როგორც , დროის გასატარებლად საუკეტესო საშუალება .

ამასობაში არ შემიძლია არ გადავიტანო ჩემი ყურადღება სოციალუ ქსელებზე, სადაც მიმდინარეობს აქტიური და ხარისხიანი კონტენტის გაზიარება, ასევე არის გამოყენებეული ონლაინ მაღაზიები, სოციალური ქსელები.